A coaching egy személyes, segítő, fejlesztő tevékenység. A személyes képességeket, meglévő erősségeket azonosítja és fejleszti, segítve ezzel a tovább lendülést, az elakadások, problémák megoldását. Lényegében egy üzleti pszichológia, melynek célja az egészséges, de bizonyos nehézségekkel küzdő vagy akár csak önmagukat egyes területeken fejleszteni kívánó embereknek, szervezeteknek való segítségnyújtás.
A coach a coaching során nem ad közvetlenül konkrét tanácsot, inkább csak kérdéseivel, alkalmazott technikáival segíti hozzá az ügyfelét a megfelelő válaszokhoz. A jelen megoldandó feladataira és a jövőben megvalósuló megoldásokra koncentrál. Az elnevezés a sport világából származik: a coaching edzést jelent, a coach edzőt. 1975-ben Tim Gallway volt az első, aki a coaching lényegéről írt, igaz, teljesen más területen. Azt állítja, hogy az edző (coach) abban tud segíteni a játékosnak, hogy a teljesítménye útjában álló akadályokat elhárítsa vagy csökkentse, legyen ez lelki, vagy akár fizikai jelentőségű. Ha ez sikerül, akkor felszínre kerülnek természetes képességeink, és és teljesen más szemszögből tudjuk látni a problémákat.
Modern, üzleti formájában az 1980-as években született, és azóta folyamatosan terjed, fejlődik világszerte. Célja, hogy a vállalat tulajdonosait, illetve egyéb vezetőit abban támogassa, hogy a napi feladatokon túl egyben lássák az egész folyamatot, fejlesszék beosztottaikat, és mindenekelőtt, egyensúlyt tudjanak teremteni a magánélet és a munkájuk, munkahelyük között, hogy ne menjen egyik a másiknak a rovására.