Nagyon sok vállalat, és egyre több kisvállalat jut el arra a szintre manapság, főleg a jelenlegi időszakban, hogy az online értékesítést is behozza a vállalat életébe, vagyis lehetőséget biztosít a vevői számára, hogy az otthon kényelméből, a karosszék mélyéről is meg tudják rendelni a termékeket, válogatni tudjanak akár egy sűrűn használt napicikk, akár egy nagyobb elektronikai vagy egyéb termék közül.
Természetesen ez számtalan feladatot magával hoz, és itt nem csak a webes teendőkről beszélhetünk. Természetesen nagyon fontos a jó színhasználat, a design, a megfelelő szövegek használata is kulcstényező egy-egy weboldal vagy webshop esetében, de van egy sokkal fontosabb dolog, amit az emberek többsége vagy nem vesz észre, vagy nem vesz figyelembe.
Vegyünk például egy egyedi ékszereket ajánló webshopot alapul. Nekem egyáltalán nem mindegy, és biztos, hogy nagyon sok vásárló ugyanígy áll a kérdéshez, hogy milyen az a kép, amit mutat számomra az oldal. Mert ugye nem tudok más alapján dönteni, nem tudom megnézni hogy csillog, vagy mennyire matt, nem tudom megfogni, tehát kulcskérdés ebben az esetben, hogy az ékszerfotózás területén mennyire volt jártas az, aki a felsorakoztatott képeket készítette.
És ez egy annyira fontos kérdés, hogy egész webshopok és oldalak eredménye bukhat rajta. Nem fog ugyanis az ember olyan ékszert rendelni, amin nem látja egyértelműen, hogy mennyire megmunkált, mennyire csillog vagy épp milyen gyönyörű a színe. Azonban, ha mi magunk készítjük a fotókat, vagy egy átlag fotóst megkérünk, hogy épp az otthonunkban vagy az üzletben készítsen a termékekről pár képet, biztosan nem fogunk olyan eredményt kapni, mint ha egy ahhoz értő, szakami szemmel működő, stúidóban dolgozó ember készítené a fotókat.
Jól meg kell tehát válogatni, hogy melyek azok a partnerek, akik egyáltalán alkalmasak számunkra képeket készíteni akár az ékszereinkről vagy bármilyen más termékünkről termékfotózás keretein belül. Áldozzunk rá, és figyeljünk oda a minőségre, mert biztos, hogy megbosszulja magát ennek elmulasztása, mint ahogyan az is bizonyos, hogy meghozza a gyümölcsét az odafigyelés és a minőségi munka kiválasztása. Ezt minden vállalkozónak tudnia kell, aki az online értékesítésben gondolkodik.