Hogy a rémtörténetek ne érdekeljenek

Ki ne ismerné az érzést, mikor számára valami nagyon fontos dolgot veszély fenyeget? A kétségbeejtő, fojtogató, nyakszorongató és szívdobogtató érzést, ami egészen addig el sem múlik, amíg meg nem kapjuk a hírt, hogy a veszély elmúlt. Egy vállalkozás életében számos olyan láthatatlan tényező van, amely ugyanilyen veszéllyel fenyeget, de sajnos sokáig észre sem vesszük. Nem is törődünk így vele annyit, amennyit kellene. Nem kap elég figyelmet ez a láthatatlan veszéllyel fenyegető terület. Bizonyára mindenki fejében felgyúlt már a kérdőjel, hogy melyek lehetnek ezek a területek? Nos azok, amelyek nagyon sokáig a szükséges kötelező rosszként szerepelnek a vállalatéletében, és nem vesszük komolyan, vagy azért, mert kötelező, vagy azért, mert konkrétan nem segíti a termelés növelését, az eredménymutatók javítását.

Gondoljunk csak bele, mennyire szisszenünk fel, ha hír jön arról, hogy valamely versenytársnál sajnálatos módon munkahelyi baleset történt? Emberi sérüléssel, perrel vagy anélkül, mindenképp az fog belénk hasítani, hogy milyen jó, hogy nem minket ért ez az egész szörnyűség. Nem beszélve arról, hogy ha nagy port kavar az eset, netalántán bebizonyosodik, hogy a vállalat hibázott, még a megítélés is csorbát szenvedhet. De ugyanez a helyzet akkor is, ha valami probléma például a tűzvédelem területét érinti. Bármi kigyullad, vagy sajnálatos módon tűz üt ki, és nem sikerül gyorsan és hatékonyan orvosolni, hatalmas károkat okozhat, néha még a vállalat további működése is veszélybe kerül. Ezekben az esetekben csak reménykedünk, hogy velünk nem történik ilyen, ahelyett, hogy bebiztosítanánk magunkat, hogy ha történne is bármilyen probléma, a lehető leggyorsabban és a legkisebb veszteséggel tudjunk kimászni belőle.

Biztosítsuk be magunkat például egy jó szolgáltatóval a tűz- és munkavédelem területén. Akkor például biztosak lehetünk benne, hogy a fentiekhez hasonló félelemek messze kerülhetnek bennünket, mert van egy jó partner, aki gondoskodik arról, hogy olyan legyen a vállalati felépítés, úgy legyenek kialakítva a folyamatok, a raktározás, a feladatkörök és még sorolhatnám, hogy amennyiben gond is keletkezne, nagyon gyorsan és hatékonyan megoldás születik rá, a legkisebb anyagi kárral és emberi élet veszélyével.